Home »

Jan 17, 2014

Bengkel Austisme untuk Ibubapa dan Guru

Salam mommies,
Apakah itu Autisme?
Autisme bermaksud satu gangguan dimana kanak-kanak mempunyai kesukaran dalam interaksi sosial dan komunikasi serta tingkahlaku terhad dan berulang-ulang. Simptom ini mula ditunjukkan oleh anak-anak seawal umur 3 tahun lagi.

Apakah itu ADHD?
Selalunya ibubapa dan guru-guru menggambarkan kanak-kanak yang mudah terangsang, lasak atau tidak mendengar cakap ini sebagai hiperaktif. Istilah gangguan hiperaktif atau kurang tumpuan (ADD) digunakan oleh profesional dalam bidang perubatan untuk menggambarkan masalah yang lebih serius dan berpanjangan pada kanak-kanak.

Gangguan hiperkinetik merupakan satu lagi istilah yang digunakan untuk menggambarkan ADHD.
Gangguan kurang tumpuan (ADD) tanpa hiperaktiviti (terutama sekali jenis yang tidak memberi perhatian penuh) adalah subkategori kepada ADHD. Biasanya, kanak-kanak dalam golongan ini kurang memberi perhatian penuh dan tumpuan mudah terganggu. Adalah dikatakan bahawa ADD tanpa hiperaktiviti kerapkali tidak didiagnosa dengan tepat.

Jadi, bagi ibu-ibu, pendidik dan masyarakat yang berkelapangan anda dijemput menghadiri satu seminar berkaitan autisme dan ADHD yang akan diadakan di Johor Bahru.


Tajuk : Bengkel Austisme untuk Ibubapa dan Guru
Tarikh : 28-29 Mac 2013
Masa: 8.00 pagi sehingga 6.00 petang
Penceramah : Dr Hasnah binti Toran
Tempat : Bilik Kuliah 1 & 2, Bangunan Ixora, Hospital Permai, Johor Darul Takzim
Bayaran : RM 200.00/individu

Tuan/Puan juga boleh menghubungi Puan Azwana binti Mohd Hasan ditalian 01122207780 untuk sebarang pertanyaan dan pendaftaran. Tempat adalah terhad.

Jangan lepaskan peluang untuk menimba ilmu! Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...