Home »

Jul 4, 2014

Penyusuan di Bulan Ramadhan

  1. Banyakkan minum air sekurang-kurangnya 3-3.5 liter sehari. Minum air setiap kali selepas berbuka, selepas solat, sebelum tidur, bangun tidur dan sebelum waktu sahur tamat.
  2. Makan banyak protein semasa bersahur. Protein kurang menggunakan tenaga bagi pencernaannya berbanding karbohidrat yang perlukan banyak tenaga untuk pencernaannya dan akibatnya badan lebih cepat letih di waktu siang hari.
  3. Kerap kosongkan payudara dengan cara perahan tangan atau menggunakan pam yang sesuai. Waktu yang dicadangkan adalah selepas berbuka, sebelum tidur dan selepas sahur.
  4. Banyakkan makan kurma atau buah-buahan yang segar. Ini untuk mengekalkan tenaga dalam badan lebih-lebih lagi ibu menyusu.
  5. Sekiranya kesihatan ibu tidak mengizinkan untuk menyusu secara terus sepanjang masa, boleh selang-selikan dengan EBM (express breastmilk) bagi mengelakkan ibu daripada terhidrat.       
AMALKAN PENGOSONGAN PAYUDARA YANG KERAP UNTUK MENGHASILKAN SUSU YANG LEBIH BANYAK.



Saya adalah pengedar QASEH GOLD yang sah di Johor Bahru, Skudai dan Larkin (U23/0225-144). Melakukan penghantaran ke seluruh negara melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0196558504 atau email di kamilia_811@yahoo.com. Konsultasi percuma sepanjang bergelar pelanggan Qaseh Insyirahku Shop.

Mahu jadi ahli QASEH GOLD? Jangan tunggu lagi. Jadi AHLI, JAGA KESIHATAN, TAMBAH PENDAPATAN.

Perkongsian ilmu tanpa batasan

Ida Kamilia Mudzakir
019-6558504

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...