Home »

Sep 10, 2017

Qaseh Gold hanya layak di kedai jamu?

Qaseh Gold hanya layak di kedai jamu?

Cantik betul kenyataan itu.

Alhamdulillah, sepanjang empat tahun Kak Ida bergelar RANIA atau nama ringkasnya Rakan Niaga, banyak sangat perubahan demi perubahan yang telah dibuat oleh Ana Edar sebagai peneraju Patuh Syariah.


Duta Qaseh Gold, Ustaz Haslin banyak mengingatkan kami rakan niaga tentang kepentingan berniaga. Cari bisnes yang dapat memberi manfaat pada orang lain. Tahu dari mana punca pendapatan diterima dan pendapatan kami salurkan.

Bukan sekadar cari MAKAN, tetapi cari MAKNAnya juga.

Salah satu sebab Kak Ida jatuh cinta dengan Qaseh Gold adalah kerana mengeluarkan produk dengan harga mampu milik berbanding MLM yang lain. Satu produk Qaseh Gold Junior cuma berharga RM 66.00. Tidak mencecah beratus-ratus ringgit. Mahal ke harganya berbanding nilai kesihatan diri, keluarga atau seorang anak?

Selain itu, jihad kecil kami adalah memperkenalkan makanan-makanan sunnah pada anak-anak. Dari kecil, anak sudah belajar menikmati kurma, kismis, madu, za'faran, buah delima dan lain-lain lagi. Ramai yang menunding jari, kami "menjual agama". Really? Sekurang-kurangnya khasiat makanan sunnah memang ada tertulis di dalam Al-Quran. Apa yang hendak dipertikaikan lagi?

Firman Allah SWT dalam Al-Quran surah An-Nahl ayat 69 :
“Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah: “Buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon kayu, dan di tempat yang dibikin manusia.” [QS. An-Nahl : 68]

"Di bumi itu ada buah-buahan dan pohon kurma yang mempunyai kelopak mayang." (QS. Ar-Rahman: 11)

Firman Allah s.w.t dalam surah Al-Rahman ayat 68 yang bermaksud:
Di dalam kedua-dua syurga itu terdapat buah-buahan, pokok kurma dan pokok delima.

Adatlah, menjual produk yang baik memang ramai yang tidak boleh menerimanya. Kan?

Jadi, sebelum menuding jari mengatakan Qaseh Gold hanya layak dijual dikedai jamu, tanya diri sendiri, adakah anda sudah merasai rasa dan khasiat yang ada didalam Qaseh Gold.

Tanya dulu dan RASA.

Bukan sekadar bercakap "tin kosong" sahaja.

Pengurus Pemasaran Wilayah,
Ida Kamilia Mudzakir

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...